Zaburzenia erekcji

Rozmowa z lekarzem na temat zaburzeń sprawności seksualnej bywa krępująca dla pacjenta. Bardzo często zanim dojdzie do spotkania u specjalisty mija kilka miesięcy, wypełnionych obawami i stresem. Aby ułatwić Państwu decyzję podjęcia terapii, pragnę w krótkiej formie przybliżyć problem definicji, diagnostyki i leczenia dysfunkcji seksualnych.

Trzy bardzo ważne wiadomości, o których powinniście Państwo pamiętać decydując się na konsultację:

• Zaburzenia erekcji są przypadłością bardzo często występującą, szczególnie u mężczyzn po 50 roku życia. Co drugi mężczyzna po 50 roku życia ma zaburzenia wzwodu.
  • Zaburzenia erekcji są często pierwszym objawem nierozpoznanych wcześniej chorób, takich jak np:
    • miażdżyca
    • cukrzyca
    • nadciśnienie tętnicze
    • choroby sercowo- naczyniowe
    • schorzenie endokrynologiczne
  • W 90% przypadków zaburzenia erekcji można skutecznie leczyć!!!

A teraz trzy bardzo ważne definicje:

• BRAK LUB UTRATA POTRZEB SEKSUALNYCH – (oziębłość, osłabienie pożądania, seksualna anoreksja) objawia się spadkiem zainteresowania tematami seksualnymi, myśleniem o sprawach seksualnych, okresowym lub trwałym zubożeniem fantazji erotycznych i brakiem lub ograniczeniem potrzeb seksualnych.
  • ZABURZENIA EREKCJI lub inaczej zaburzenia wzwodu prącia, to część zaburzeń sfery podniecenia seksualnego i są definiowane jako UTRZYMUJĄCA SIĘ NIEZDOLNOŚĆ DO OSIĄGNIĘCIA I/ -LUB UTRZYMANIA EREKCJI WYSTARCZAJĄCEJ DO PROWADZENIA SATYSFAKCJONUJĄCEGO WSPÓŁŻYCIA PŁCIOWEGO.
  • ZABURZENIA ORGAZMU:
    • WYTRYSK PRZEDWCZESNY – niezdolność powstrzymania wytrysku przed wspólnym doznaniem przyjemności przez oboje partnerów
    • WYTRYSK OPÓŹNIONY lub BRAK WYTRYSKU – trwałe lub okresowe opóźnianie lub niezdolność do osiągnięcia orgazmu w czasie normalnej aktywności seksualnej właściwej do wieku.

Czego mogą się państwo spodziewać podczas pierwszej konsultacji?

Podstawą powodzenia pierwszej wizyty jest – dobrze zebrany wywiad i uzyskanie maksimum istotnych informacji.

Już w trakcie pierwszego spotkania, uzyskane od Państwa wiadomości, chociażby ogólny zarys kłopotów, pozwalają mi wstępnie określić rodzaj zaburzeń oraz ułatwią poszukiwanie przyczyn je wywołujących. A przecież jeżeli znam przyczynę to wystarczy już dobrać odpowiednią terapię, żeby doprowadzić do ustąpienia dolegliwości.

Powinni być Państwo przygotowani na szereg  wnikliwych i szczegółowych pytań, dotyczących:

• relacji z partnerką
  • stylu życia
  • pracy zawodowej
  • sposobu odpoczynku i realizacji swoich pasji
  • nawyków żywieniowych

Istotny jest również wywiad typowo chorobowy-  należy szczegółowo  opowiedzieć o przebytych chorobach, zabiegach operacyjnych i przyjmowanych lekach.

Następnie czeka Państwa badanie lekarskie. I to nie tylko pomiar ciśnienia tętniczego ,osłuchanie płuc i akcji serca      ale przede wszystkim specjalistyczne badanie urologiczne. Należy być przygotowanym na badanie palcem przez kiszkę stolcową oraz dokładne oglądanie zewnętrznych narządów płciowych.

Na koniec, jeżeli są takie wskazania, zalecam wykonanie analizy biochemicznej krwi.

Zwykle po 2 wizytach możemy wspólnie ja i Pacjent wypracować indywidualny model skutecznego postępowania terapeutycznego.