Rezum

REZUM jest to opatentowana przez  amerykańską firmę Boston Scientific metoda minimalnie inwazyjnego leczenia łagodnego przerostu prostaty parą wodną. Spośród wielu sposobów usuwania przeszkody podpęcherzowej, które najmniej obciążają pacjenta i nie dają powikłań ani skutków ubocznych, leczenia parą wodną wydaje się być terapią najbardziej obiecującą. Ten typ leczenia znajduje zastosowanie  u dwóch grup pacjentów. Pierwsza dotyczy młodych, aktywnych ludzi, którzy mimo ewidentnych objawów przeszkody w opróżnianiu pęcherza z moczu nie chcą poddać się leczeniu radykalnemu (TURP- przezcewkowa elektroresekcja gruczolaka prostaty, HoLEP- enukleacja gruczolaka prostaty laserem Holmowym) z uwagi na obawy o utratę sprawności seksualnej, brak wytrysku nasienia, czy długotrwałą rekonwalescencję. Drugą grupę stanowią mężczyźni w podeszłym wieku z licznymi chorobami obciążającymi, lub po udarze czy zawale mięśnia sercowego. Metoda w dotychczasowej obserwacji poprawia parametry mikcji, czyli znacząco otwiera cewkę, umożliwiając swobodny wypływ moczu z pęcherza, tym samym poprawia jakość życia i zabezpiecza, albo odsuwa w czasie postępującą degenerację mięśnia wypieracza pęcherza moczowego.

Metoda REZUM jest bezpiecznym i skutecznym sposobem usunięcia trudności w oddawaniu moczu. Nie ma przeciwwskazań do leczenia, za wyjątkiem utrzymującego się, aktywnego zakażenia układu moczowego. Pacjent nie wymaga hospitalizacji i znieczulenia. Po zabiegu należy się liczyć z koniecznością utrzymania cewnika do max 7 dni i dyskomfortu związanego z oddawaniem moczu do dwóch tygodni od zabiegu.